Projekti

""
""
""
""
""
""
""
""
/ Projekt 01

3 tvornice, 3 grada, 1 logička cjelina

Situacija

Klijent je vlasnik 3 tvornice u 3 različita grada unutar Hrvatske, s uspostavljenim lokalnim mrežama i zakupljenim pristupom internetu.

Zahtjevi

Primarni je zahtjev omogućiti pristup resursima lokalne mreže sa sve 3 lokacije tvornica unutar RH. Zbog osiguranja poslovnog kontinuiteta dodatni je zahtjev uspostavljanje mjesta za oporavak od katastrofe (Disaster Recovery site). 

Ciljevi

Praćenje sljedivosti proizvodnje, smanjenje otpada, povećanje iskoristivosti resursa i lakše upravljanja procesima.

Rješenje

Tvornice izmještene na tri različite lokacije u Hrvatskoj povezane su u jednu logičku cjelinu. Povezivanje je izvršeno pomoću vatrozida Sophos putem IPSec VPN konekcija. Omogućeno je upravljanje proizvodnim procesom s centralne lokacije, a za slučaj havarije uspostavljen je DR site s očuvanim podacima.

""
""
/ Projekt 02

WiFi instalacije za 6 hotela u 27 dana

Situacija

Korisnik je hotelski lanac sa 6 objekata i prosječnim dnevnim brojem klijenata preko 2000.

Zahtjev

Omogućiti WiFi mrežu u 6 hotela i ostvariti pokrivenost signalom hotelskih soba i zajedničkih prostora poput barova, restorana, recepcije, bazena te otvorenih prostora hotelskih plaža.

Cilj

Gostima omogućiti besprijekorno ‘surfanje’ u svakom kutku hotela.

Rješenje

U projektu je instalirano i konfigurirano 6 WiFi kontrolera, 78 24-portnih PoE switcheva i 1090 bežičnih pristupnih točaka (AP). Položeno je više od 6000 metara UTP kabela. Osam mrežnih stručnjaka raznih profila ostvarili su pokrivenost svih traženih prostora u 6 hotela, a cijeli je projekt završen u svega 27 radnih dana.

/ Projekt 03

Spas od poplave u DR siteu i oblaku

Situacija

Korisnik je zbog specifičnosti svog poslovanja svjestan ogromnog rizika oslanjanja samo na lokalni sustav.

Zahtjev
Uspostaviti Disaster Recovery (DR) sustav.
Cilj
U slučaja dugotrajne neplanske nedostupnosti cjelokupnu produkciju prebaciti na drugi site u što kraćem vremenskom roku. 
Rješenje
Instalirana je kombinacija Hyper-V replikacija kritičnih servera na drugu lokaciju, kao i Veeam Backup svih servera na lokalni NAS te kopija backupa na O2 Cloud Backup. 
Kako to djeluje u praksi?
Jednom prilikom je na primarnom siteu korisnika došlo do poplave, a uslijed toga do neplanske nedostupnosti svih servera i backup NAS uređaja. Nije bilo poznato kada će se site vratiti u funkciju, niti koliko je oprema oštećena uslijed poplave. Nakon odluke o paljenju DR sitea naši su stručnjaci kritične servere vratili u pogon kroz 15 minuta. Manje kritične servere vratili smo u narednih nekoliko sati na način da smo, s obzirom da backup NAS nije bio u funkciji, napravili restore servera s O2 Cloud Backup lokacije. 
""
""
/ Projekt 04

Analiza podataka? Rentajte servere!

Situacija

Potreba je bila analizirati podatke korisnikovog datacentra.

Zahtjev

Iznajmljivanje 2560 core, 10TB RAM te 38TB Nvme, darkfiber konekcijom prema korisnikovom datacentru.

Rješenje

Traženo smo isporučili konfiguracijom 40 servera, svaki s 64 core procesorom, 256GB RAM te 960GB Nvme diskom. Serveri su smješteni u datacentru s redundantnim napajanjima, klimom te redundantnim Internet linkovima.

/ Projekt 05

Migracija Exchange 2003 sustava na O365

Situacija

Korisnikov postojeći, zastarjeli Exchange 2003 mail sustav je opsluživao dvije domene. Osim zastarjelog mail sustava, zastario je i operativni sustav (OS), koji bez dodatnih instalacija i migracija nije podržavao direktnu migraciju na O365.

Zahtjev

Korisnik je zahtijevao migraciju postojećeg Microsoft Exchange 2003 mail sustava na Office365. 

Rješenje

Obzirom da direktna migracija na O365 zbog zastarjelih postojećih mail i operativnih sustava nije bila podržana, s korisnikom je dogovorena ‘cutover’ migracija.

Korisniku je ponuđen jedan O365 tenant s 2 domene. Za potrebu migracije korisnika instaliran je jedan server koji je služio za AD sinkronizaciju korisničkih accounta na O365. Dodatno smo ručno kreirali distribucijske grupe, shared mailboxe, exclaimer i disclaimer u ovisnosti na koju i s koje domene mailovi dolaze/odlaze.

U dogovoreno vrijeme napravljena je izmjena MX zapisa za dvije sporne domene nakon čega je O365 postao autoritativan mail server za njih. 

Sam korisnik je, za svoje korisnike, morao napraviti export mailova u PST iz postojećih Outlook 2007 klijenata te, nakon uklanjanja Office 2007 paketa i instalacije Micrsoft Office 365 paketa, import PST-ova u novo-pripremljene mailboxe u O365.

""
""
/ Projekt 06

Krstarenje rijekom uz besprijekorno surfanje internetom

Situacija

Dva riječna kruzera duljine 100 m, s otprilike 60 putničkih kabina i zastarjelom mrežnom infrastrukturom.

Zahtjev

Upgrade stare mreže, koji uključuje demontažu starih instalacija i instalaciju novih za pristupne točke, za vrijeme dok je brod na remontu.

Cilj

Pokrivanje riječnih kruzera besprijekornim bežičnim signalom.

Izvedeni radovi

– Demontaža starih instalacija na brodu i oslobađanje trasa za nove kablove

– Povlačenje novih dionica Cat. 6a kabela (1500m) do bežičnih pristupnih točki na unutarnjim i vanjskim deckovima, starlink i GSM antena, brodske strojarnice i ureda na brodu  

– Projektiranje i instalacija novog, dodatnog komunikacijskog čvorišta na brodovima  

– Povezivanje 2 komunikacijska ormara s 12 niti FO MM OM4 + 2 Cat.6a uplinka

Rješenje

Zbog specifičnih zahtjeva i ograničenosti s prostorom korišteni su hibridni high density paneli veličine 1U. U svaki od njih je smješteno 12 niti MM OM4 i preko 20 keystone modula. Radovi na svakom od dva broda izvedeni su u roku od 7 radnih dana. 

/ Projekt 07

Kablom do TV-a, telefona i interneta u 600 kabina kruzera

Situacija

Morski kruzer sa 600 putničkih kabina na remontu u škveru u Marsrilleu. Čelična grdosija, s djelomično provedenom mrežnom infrastrukturom, na kojoj nije uvijek lako pronaći put ni putnicima, ni WiFi signalu. 

Zahtjev

Strukturno kabliranje kruzera na način da svaka od oko 600 putničkih kabina bude opremljena instalacijama IP telefona i priključka za IP televiziju, kao i pokrivena bežičnom internetskom vezom.

Cilj

Omogućiti putnicima brzu i stabilnu bežičnu internetsku vezu u svakom kutku broda.

Rješenje

Tijekom projekta potrošeno je više od 15 kilometara Cat.6 kabela, pri čemu su se poštivala pravila instalacije kabela za morska plovila, osiguravajući time visoku razinu sigurnosti i pouzdanosti. 

Svaki hodnik na brodu povezan je s razvodnom točkom unutar jedne protupožarne zone. Uplink za razvod u hodniku izveden je iz postojećih pristupnih točaka, čime je postignuta redundancija na uplinku s 2 do 4 kabela. Instalirano je više od 600 pristupnih točaka (Access Pointa), a svaka putnička kabina dobila je svoju.

Na projektu je radilo 12 stručnjaka, što iz vlastitih resursa, što vanjskih suradnika. Suradnjom i timskim radom omogućeno je dovršenje projekta unutar predviđenog roka, uz visok standard kvalitete. Efikasnosti i brzini realizacije projekta dodatno je pridonijeo investitor, koji je sam osigurao aktivnu mrežnu opremu. Cijeli projekt uspješno je završen za manje od 30 dana.

""
""
""
""
""
""
""
""
""
/ Projekt 08

Putnicima TV, telefon i internet, a osoblju povezivanje kritičnih brodskih sustava

Situacija

Morski kruzer s 400 putničkih kabina na remontu u škveru u Gdansku. Na brodskim javnim prostorima, hodnicima, restoranima, strojarnici i skladištu, raspoređeno je više od 240 pristupnih točaka (AP-ova). 

Zahtjev

Strukturno kabliranje kruzera i osiguravanje instalacije IP telefona, IP TV-a i pristupnih točaka u svakoj od 400 putničkih kabina te zamjena postojećih više od 240 AP-ova u javnim prostorima broda. 

Dodatno, trebalo je postaviti međuspoj između dviju server soba pomoću optičkog kabela od 96 niti OM5, kao i povezati svaku od server soba s 12-nitnim OM4 kabelom sa svih 14 komunikacijskih ormara raspoređenih po brodu, te sa svakim od zasebnih razvodnih ormara unutar hodnika u svakoj protupožarnoj zoni. 

Jedan od ključnih zahtjeva odnosio se na provlačenje optičkih kabela za kritične brodske sustave, uključujući komunikaciju između sustava na komandnom mostu i strojarnice, kao i između strojarnice i prostorije za pramčane potisnike. Također je bilo potrebno uspostaviti veze unutar glavne razvodne stanice koristeći 250-mikronsku optiku. 

Završni zahtjev uključivao je pripremu mrežne i strujne instalacije za prihvat dviju Starlink antena na krovu broda, te dodatne priključke na komandnom mostu i u prostoru strojarnice.

Cilj

Podizanje kvalitete smještaja ugradnjom instalacija za IP TV i IP telefon u kabinama, te bežičnog interneta u kabinama i javnim prostorima broda. Omogućavanje besprijekorne komunikacije kritičnih brodskih sustava.

Rješenje

Razvod do svake kabine izvršen je iz svakog hodnika unutar protupožarnih zona korištenjem Cat.6a kabela, pri čemu je ukupno potrošeno oko 13 km kabela. S obzirom na ograničen prostor za smještaj komunikacijskih ormarića u hodnicima, odlučeno je da se koriste HD paneli poljskog proizvođača Fibrain, čije proizvode već godinama koristimo na našim instalacijama. HD paneli omogućavaju smještaj do 48 Cat.6a keystone konektora ili 192 niti optike s LC konektorima. Kako je do svakog razvodnog mjesta dolazilo po 2 x 12 niti optičkih kabela iz svake server sobe radi redundancije, a u nekim hodnicima je bilo i do 40 keystone priključaka, HD paneli su se pokazali kao idealno rješenje. Umjesto da se koristi 3U prostora, svi elementi su bili složeni unutar 1U prostora. 

Kako bi se uštedjelo na vremenu, OM4 optika je provučena unaprijed s MPO konektorima, što je eliminiralo potrebu za ručnim spajanjem optike u optičkim kazetama. Sve što je bilo potrebno učiniti bilo je očistiti MPO konektore na kabelima i HD optičkim kazetama, te ih spojiti, što je značajno ubrzalo cijeli proces. 

Ugrađena optika također je bila od Fibraina, s ukupno više od 7 km OM4 kabela, dok je za ključne brodske sustave korišteno oko 1 km optičkih kabela proizvođača Armada cables, koji su certificirani za ugradnju u morske brodove prema DNV GL standardima. 

Prolazi kroz protupožarne zone izvedeni su ili kroz postojeće otvore, ili uz korištenje STI Marine proizvoda za protupožarno brtvljenje. 

Cijeli posao završen je u manje od 60 dana, uz angažman ukupno 15 radnika, uključujući vlastite zaposlenike i vanjske suradnike.